همه

Cdn چیست؟ بهترین Cdn ها در حال حاضر کدامند؟

اگر کسب‌وکاری اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اید، اولین اقدام شما باید تامین امنیت صفحات، نمایش سریع محتوا به کاربر و همچنین کسب رتبه‌ی بالاتر در نتایج جستجوی کاربران است. تمام این موارد تنها با استفاده از یک شبکه‌ی تحویل و توزیع محتوا یا CDN قابل اجرا است. ما در ادامه، علاوه بر توضیح مختصری که در مورد CDN ارائه می‌دهیم، قصد داریم بهترین CDN های موجود را نیز به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

شبکه cdn چیست؟

content delivery network یا cdn شبکه‌ای از سرور هاییست که محتوای سایت را از نزدیک‌ترین سرور برای کاربر به نمایش درمی‌آورد. علاوه بر این، استفاده از cdn افزایش امنیت وب سایت شما را نیز موجب می‌شود. به این صورت، اگر شما مورد حمله DDOS قرار بگیرید، این حملات به نسخه ذخیره شده در cdn وارد شده و سرور اصلی در امان می‌ماند. توجه داشته باشید که cdn، یک سرویس میزبانی وب یا هاست نمی‌باشد و شما برای ساخت وب سایت همچنان به یک هاست احتیاج دارید. در ادامه‌ی مقاله‌ی بهترین Cdn با ما همراه باشید.

سرور ابری ابرآراز، پرسرعت‌ترین سرور ابری با آپتایم 99 به شمار می‌رود که با مبلغی مناسب، سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین سخت‌افزارهای موجود را به شما ارائه می‌دهد و امکان مدیریت مستقیم منابع را برای شما فراهم می‌کند تا تنها به اندازه مصرفتان و به صورت Pay As You Go هزینه پرداخت کنید.

شبکه cdn مخفف چه عبارتی است؟

CDN مخفف عبارت content delivery network و به معنی شبکه توزیع و تحویل محتواست. به بیانی دیگر، ساختاری از سرور ها که برای تحویل سریع محتوا به مخاطب با هم در ارتباط بوده را CDN گویند. به‌طورکلی، CDN ها محتوای وب را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر و مبدا صفحات وب به او نشان می‌دهند. با این کار، افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب، به ویژه در سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند تامین خواهد شد.

با استفاده از سرور های CDN، محتوای سایت شما روی تمام سرورهای موجود در سراسر دنیا ذخیره می‌شود. در نتیجه با جست‌وجو شدن آن توسط کاربر، نزدیک‌ترین سرور ، برای نمایش محتوای شما انتخاب می‌شود. این کار تاخیر در لود شدن صفحات و محتوا را از بین خواهد برد.

CDN مخفف چه عبارتی است

تصور اشتباهی که در مورد CDN وجود دارد، این است که افراد تصور می‌کنند که تنها امکان ذخیره‌سازی نوع خاصی از محتوا در سرور های CDN وجود دارد. در CDN کاملا عکس این موضوع رخ می‌دهد و تمام محتوای موجود در سایت شما روی سرورهای CDN ذخیره می‌شوند. علاوه‌برآن، شما می‌توانید با هدف افزایش سرعت دانلود، فایل‌های “CSS” و “JavaScript” را با یک‌دیگر ادغام کنید.

فرایند و نحوه کار CDN

اگر تصور می‌کنید که تا به حال با یک شبکه تولید محتوا سروکار نداشته‌اید، کاملا در اشتباهید. تمامی افراد چه آگاهانه و چه ناخودآگاه از این شبکه استفاده می‌کنند. کنجکاو هستید که با نحوه کار CDN آشنا شوید؟ با ادامه‌ی مقاله‌ی بهترین CDN با ما همراه باشید.

به‌طورکلی، برای اتصال به یک شبکه تحویل محتوا به ارائه‌ی دسترسی وردپرس و یا کنترل پنل‌های خود به شرکت CDN نیازی ندارید. برای انجام این کار تنها کافیست DNS های نام دامنه خود را به DNS شرکت انتخابی خود تغییر دهید. در این شرایط محتوای موجود در سایت شما از سرور های شرکت CDN به کاربران نمایش داده می‌شود.

ما در این مقاله درباره‌ی Cdn به‌طور مختصر به شما توضیح دادیم. اما اگر می‌خواهید به طور کامل بر این مفهوم مسلط شوید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی شبکه توزیع محتوا CDN چیست را از دست ندهید.

مزایای استفاده از CDN

ممکن است شما به عنوان یک کاربر، از سرعت پایین لود شدن صفحات یک وب سایت کلافه شوید. بهترین CDN با انتخاب نزدیک‌ترین سرور به کاربر برای نمایش محتوا ، سرعت بالا آمدن صفحات را افزایش می‌دهد. با این شرایط، کاربر از حضور در سایت شما لذت خواهد برد. شما با ایجاد تجربه کاربری بهتر برای مخاطبان، می‌توانید منتظر حضور بعدی آنها در سایت خود باشید. افزایش فروش و کسب جایگاه نیز یکی نتایجی است که افزایش سرعت سایت برای شما به ارمغان خواهد آورد.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از CDN، افزایش امنیت سایت‌ شما در برابر حملات اینترنتی است. زمانی که هکرها با هدف از بین بردن امنیت سایت شما اقداماتی را انجام می‌دهند، در صورت بهره‌مندی از این سیستم، IP شما به دلیل قرار گرفتن پشت شبکه گسترده‌ای از CDN از دسترس خارج خواهدشد. بنابراین شما نگرانی بابت موارد امنیتی نخواهید داشت. علاوه بر این کمک به جلوگیری از Down شدن صفحات وب نیز یکی از کاربرد‌های CDN است.در ادامه‌ی مقاله‌ی بهترین Cdn ما را همراهی نمایید.

مزایای استفاده از بهترین CDN

چگونه cdn سرعت وب سایت را افزایش می‌دهد؟

به طور معمول، شرکت ارائه دهنده هاست ، وب سایت شما را از یک مکان واحد، سرویس می‌دهد، به‌طورکلی تمامی بازدیدکنندگان به یک سرور دسترسی دارند. اگر سایت پربازدیدی دارید ممکن است با کم بودن سرعت روبه‌رو شده و یا حتی سایت شما از دسترس خارج شود. طبق آخرین مطالعات، اگر وب سایت شما چندثانیه دیرتر بالا بیاید، بازید از سایت تان 11 درصد و تبدیل بازدیدکننده به کاربر همیشگی سایت‌تان 7 درصد کاهش پیدا کند.

در این مرحله، cdn به کمک شما آمده و محتواهای سایت شما را در حافظه خود ذخیره می‌کند. پس از آن در زمانیکه کاربر از سایت شما بازدید می‌کند، محتوای سایت شما، از نزدیک‌ترین سرور به کاربر نمایش داده می‌شود. این کار سبب می‌شود سرور میزبان سایت شما فشار کمتری را متحمل شده و کارایی بیشتری داشته باشد و در نتیجه سرعت سایت نیز بهبود یابد.

شرکت‌های ارائه‌دهنده بهترین cdn برای وردپرس

خرید بهترین cdn رایگان از ابرآراز

شبکه توزیع محتوای ابر آراز با به کارگیری فناوری DNS ابری و GeoIP، اقدام به جداسازی درخواست کاربران کرده است و درخواست هر کاربر سایت را به نزدیک‌ترین سرور آن منتقل می‌کند؛ همچنین با بهره‌گیری از فناوری Proxy، قابلیت‌های دیگری نظیر محافظت در برابر حملات منع سرویس توزیع شده (DDoS Protection)، کاهش حجم فایل‌ها (Compression)، کش کردن محتواها برای افزایش سرعت پاسخ‌دهی و کاهش بار روی سرور (Caching) و همچنین امن سازی ارتباطات (SSL Offloading) را به ارمغان می‌آورد.

نکته‌ی مثبتی که در مورد cdn ابرآراز وجود دارد، این است که به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به پرداخت کوچک‌ترین هزینه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید cdn ایرانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب سایت ابرآراز از خدمات بي‌نظیر آنها بهره‌مند شوید.

بهترین Cdn ؛ cloudflare

این شرکت به دلیل ارائه cdn رایگان بسیار معروف شده است. اما باید توجه داشته باشید که پنل رایگان آن، تمام ویژگی‌های یک پنل پولی را ندارد. این شرکت، شبکه گسترده‌ای از سرور ها را در جهان دارد که به طور خودکار، محتوای سایت را در حافظه خود ذخیره می‌کند. علاوه برآن، دارای یک کنترل پنل ساده می‌باشد که به شما امکان می‌دهد به راحتی به آن نظارت داشته باشید.

sucuri

sucuri یک شرکت محبوب در زمینه امنیت وب سایت است. آنها فایروال و cdn قدرتمند وردپرس را ارائه می‌دهند که از وب سایت شما در برابر حملات هکرها محافظت می‌کند.

شرکت sucuri

بهترین Cdn ؛ rackspace

این شرکت رابطه‌ی بسیار خوبی با وردپرس داشته و به راحتی با پلاگین‌های محبوب وردپرس قابل استفاده است. با این حال، به هیچ وجه در مقابل حملات DDoS نمی‌تواند امنیت شما را تامین نماید. پشنهاد ما به شما این است که برای محافظت از DDoS از Sucuri یا Cloudflare استفاده کنید.

بهترین Cdn ؛ keycdn

این شرکت، شبکه قدرتمندی از سرور ها را در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه پخش می‌کند. Keycdn به جای هزینه ماهیانه ثابت، بابت آنچه استفاده می‌کنید از شما هزینه دریافت می‌کند. این کار می‌تواند هزینه‌ی مصرفی را برای سایت‌های کوچک‌تر به شکل چشمگیری کاهش دهد.

بهترین Cdn ؛ keycdn

CDN تصویر چیست؟

پس از آشنایی با بهترین Cdn های موجود در بازار لازم است تا با یکی از مهم‌ترین انواع Cdn، یعنی شبکه توزیع محتوا تصویری آشنا شوید.

اگر به دنبال ورود به فضای دیجیتال هستید، می‌توانید مطمئن باشید که وقتی عکسی را در وب‌سایت خود آپلود می‌کنید، کاربران می‌توانند در هر جایی بدون مشکل و تاخیر به آن دسترسی داشته باشند؟ اگر از CDN تصویر استفاده نکنید، نمی‌توانید به قطعیت به این پرسش، پاسخ مثبت دهید. اگر سایت شما عکس‌های زیادی داشته باشد، همکاری با یک ارائه دهنده CDNبرای شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود. مطمئنا کسب‌وکارها به اهمیت این موضوع پی برده‌اند که تلشا برای استفاده از CDN تصویر به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. 

صحبت در مورد چیستی و مزایای استفاده از Cdn تصویر بسیار گسترده‌تر از آنچیزی است که بتوان در این مقاله در مورد آن صحبت کرد. لذا ما لازم دانستیم تا به تفصیل درباره‌ی Cdn عکس در مقاله‌ای با عنوانی دیگر صحبت کنیم. اگر شما نیز به فکر ارتقای کسب‌وکارتان در فضای مجازی و دنیای اینترنت هستید، آشنایی با شبکه توزیع محتوای تصویر الزامی است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی دیگر ما تحت عنوان CDN تصویر چیست را از دست ندهید.

سخن پایانی

به طورکلی، استفاده از cdn زمانی می‌تواند به‌صرفه باشد که بازدیدکننده و ترافیک ورودی زیادی دارید. اما اگر سایتی نوپا و کسب‌وکاری تازه‌نفس دارید، استفاده از cdn را به9 مدتی بعد موکول نمایید.

امیدواریم که این مقاله، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا